Re: jakiego notebooka wybrać ??? wśród jakich producentów szukać?

Autor: Piotrek <a_at_b.ru>
Data: Tue 12 Aug 2008 - 18:29:40 MET DST

> Totalna bzdura. Praca na laptopie wymaga co prawda innej pozycji, ale to
> tylko i wyłącznie kwesta przyzwyczajenia, a nie ergonomii. Jedyna rzecz,
> którą rzeczywiście warto dokupić, to myszka.

niestety ale nie masz racji.
okazyjna praca na notebooku z sama myszka jest jeszcze OK, ale docelowa
praca w biurze po 8-10 godz dziennie na notebooku bez dodatkowego osprzetu
jest bardzo nieergonomiczna(juz nie mowie ze niezgodna z przepisami BHP :)
przedewszystkim ekran jest za nisko i po dlugim czasie takiej pracy gdzie
czlowiek ma ciagle schylona glowe czuc dolegliwosci karku(potwierdzone i
przez lekarzy i przez ludzi z mojego otoczenia). stad albo firmy ida w
kierunku portreplicatora i monitora albo chociaz podstawek pod
notebooki(chocby kensington ma takie cos w swojej ofercie:) wtedy oczywiscie
potrzebna jest klawiatura bo notebook znajduje sie pod zbyd duzym kontem
zeby moc na jego klawiaturze pisac, ale ekran jest na wysokosci lini wzroku.
u mnie w firmie po skargach personelu pojawilo sie to drugei rozwiazanie ze
wzgledu na to ze wiele osob pracuje na dwoch ekranach jednoczesnie(LCD zew i
ekran notebooka) stad takie rozwiazanie bylo lepsze niz port replicator.

po drugie klawiatura w notebooku, jest pod zlym katem w porownaniu do
zwyklej klawiatury, do tego czesto wysokosc jest troche za duza i nadgarstki
sa w zlej pozycji. do tego brak podstawki pod nadgarstki no i detal jak brak
klawiatury numerycznej ale to juz nie wszystkim przeszkadza:)

to tak z grubsza co powoduje ze przy dlugiej biurowej pracy dyskwalifikuje
notebooka jesli nie ma dodatkowego osprzetu.

--
pzdr
piotrek