Pamięć - jak przetestować?

Autor: Tomasz Bątor <mis_at_koralgol.pl>
Data: Tue 12 Aug 2008 - 08:33:31 MET DST

Witam.
Nabyłem 8 GiB pamięci w dwustronnych modułach po 2 GiB i włożyłem do płyty Gigabyte GA-P35-DS4. Niestety, standardowa
procedura testu zawiodła: memtest86+ (v2.01) odpalany z GRUBa wiesza się po sekundzie, odpalany z płyty nawet nie
przechodzi do głównego ekranu (kończy się na "Loading...")

Można coś z tym zrobić? Udało mi się jedynie znaleźć informację, że 8 GiB na zwykłym pececie to nie jest do końca prosta
sprawa, oraz sugestię, aby zwiększyć jeden z parametrów pamięci (zapomniałem nazwy, ale coś o dużej wartości, zmiana
54->62) i podnieść napięcie MCH.

Może jeszcze jakieś sugestie?

Test Vistowy przechodzi poprawnie, ale czy można go traktować na równi z memtestem?

t.