A moze czas na zmiane?

Autor: Jan Bartnik <bartnikj_at_gmail.com>
Data: Sun 10 Aug 2008 - 14:16:26 MET DST

Witam.

Przegladam sobie ceny roznistych podzespolow komputerowych i pomyslalem
sobie, ze tanim kosztem moznaby poprawic nieco mojego peceta. Nie bede
mowil, ze jest stary, bo stare to jest moje 8086.

Obecnie jest:
Siakas plyta MSI
1GB Goodram
Sempron 2500+ (ten z 700-ilustam nozkami)
ATI X800GTO/DDR3 na AGP

Zastanawiam sie nad dwiema ekonomicznymi wersjami rozbudowy:
Athlon64 3400+ (za ok. 120zl)
ew. jeszcze troche ramu

albo przesiadka na nowsze:
MSI K9N4 Ultra-F NF500 SAM2
1GB pamieci
Athlon64 X2 AM2 4200+
ATI X300 na PCI-E
orientacyjny koszt (200-250zl)

Glowne zastosowanie zestawu to, na chwile obecna, obrobka grafiki, filmy
(produkcja a nie ogladanie), aplikacje biurowe, ciapek serwerowania (mysql
+ apache + ftp) i programowania (netbeans i visul studio). Czasami dla
rozrywki gry sprzed kilku lat (np. Mafia albo MMORPG roznego rodzaju...
Tibia chyba na tym pojdzie :P). Chcialem, zeby na poczatku zestaw byl tani,
pozniej rozwojowy. Np. wrzucenie tam Athlona 6000+, wiecej ramu, grafiki
szybszej niz obecne 800GTO... ale to gdy ceny pojda w dol. A moze lepiej
sie wstrzymac i poczekac az stanieje Phenom?

--
Pozdrawiam,
Jasko Bartnik