Re: p³yty z allegro

Autor: Irokez <henric8_at_op.pl>
Data: Thu 07 Aug 2008 - 21:38:12 MET DST

U¿ytkownik "rrrrrrrrrrr" <r@r.com> napisa³ w wiadomo¶ci
news:g7fhsh$dfe$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Witam
> Potrzebujê zrobiæ wymianê p³yty z procesorem osobie która nie korzysta z
> gier 3D (internet, office, czasem amatorska grafika w PhotoShopie )
> Jest na Allegro sporo p³yt g³ównych z procesorem P4 po atrakcyjnych
> cenach, nie u¿ywanych z zapasów FSC.
> Mam pytanie czy takie p³yty (na chipsecie SIS) nie sprawiaj± potem k³opotu
> w eksploatacji ?
> S³ysza³em ró¿ne opowie¶ci ¿e to jakie¶ mutanty do których potem nie
> przyznaje siê faktyczny producent (np Gigabyte) a i FSC te¿ ma s³abe
> wsparcie nie aktualizuje biosów etc.

No w³a¶nie tak jest. P³yty robione przez znane firmy (MSI, Gigabyte) ale na
konkretne zamówienie do komputerów biurowych na przyk³ad Fujitsu-Siemens.

Z regu³y jest biedny w ustawienia BIOS i taki sobie support na stronie
producenta - tzn jest o ile wiesz w jakim modelu siedzia³a p³yta.
Mia³em do czynienia z takimi i najwiêcej czasu w³a¶nie identyfikacja w czym
to siedzia³o trwa³a. Potem doj¶cie do czego s± Pin-Header na p³ycie.
Sterowniki to ju¿ potem najmniejszy problem.

P³yty robione pod stabilno¶æ a nie wydajno¶æ, wiêc jako takich problemów nie
powinno byæ. No mo¿e... mia³em p³ytê która mia³a BIOS tak zrobiony ¿e
musia³a dzia³aæ z AMD Athlon. Wsadzenie Durona powodowa³o, ¿e p³yta
taktowa³a go zegarem szyny takim jak dla Athlona (zero zworek czy opcji w
BIOS) wiêc si³± rzeczy szed³ podkrêcony. Inna nie puszcza³a P4 2GHz tylko
max 1.8GHz. Znowu kopanie w czym to by³o i szukanie BIOS'a nowego.
Oczywi¶cie mimo ¿e p³yta praktycznie identyczna z innym modelem 'cywilnym'
nie wgrasz BIOS bo pamiêæ o po³owê mniejsza...

Co do SIS... nie wypowiadam siê, bo jestem tym wynalazkiem zra¿ony i uznajê
dla Intela tylko Intela.

Pozdrofka.

--
Irokez