Re: Temperatura karty graficznej

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Thu 07 Aug 2008 - 14:42:38 MET DST

> Płyta główna: Gigabyte GA-M56S-S3 nVidia nForce 560;
> Karta graficzna: GeForce 8600 GT Gigabyte 256MB;
> obudowa: Logic N2 black - silver zasilacz FEEL 400 W ATX PFC;
>
> Dziś kilka razy komputer wyłączył się bez żadnego ostrzeżenia. Do taje
> pory nie miałem problemów tego rodzaju i ostatnio nic nie instalowałem.
>
> Zainstalowałem sobie program Everest i wychodzi na to że temperatura
> karty graficznej w stanie "spoczynku" to 67-68 stopni, a przy jakiejś
> tam grze dochodzi nawet do 90 stopni.

A temperatury chipsetu jak wygladaja?

> czy to może powodować wyłączanie się komputera?

Owszem. Moze. W ostatecznosci moze tez doprowadzic do
uszkodzen samego GPU albo kostek pamieci.
A w dluzszym okresie - spuchniecia elektrolitow na plycie.

> Jakieś inne problemy hardwarowe mogą powodować taka
> reakcję komputera?

Na przyklad za slaby, lub nie trzymajacy napiec zasilacz.

> Mogę jakoś to sprawdzić, przed oddaniem sprzętu do serwisu?

Jesli nie masz puszki zaplombowanej - zdejmij bok obudowy,
jesli okaze sie to wymagane - odkurz delikatnie calosc,
poczym postaraj sie zapewnic jakies chlodzenie okolic karty
graficznej i chipsetu. Chocby za pomoca jakiegos wiatraczka
pokojowego.

Jak temperatura spadnie i calosc przestanie sie wylaczac - bedziesz
wiedzial gdzie lezy przyczyna. Jak nadal bedzie sie wieszal - trzeba
szukac dalej.

> A i jeszcze pytanie o zasilacz: czy ten który mam jest wystarczający
> dla tego zestawu ?

Powiem tak - zaden z Feel'i, ktore splonely w mojej okolicy,
nie pociagnal za soba plyty glownej czy napedow. Mimo to naogladalem
sie ich tyle uszkodzonych, ze w zyciu juz zadnego nie kupie.

400W pownno wystarczyc ze sporym zapasem. Podaj jednak
jakie napiecia odczytuje plyta glowna. Moze tu jest cos nie teges.
Dwa dni temu demontowalem Feel'a I podajacego 4,5V zamiast 5 :/

Pozdrawiam,
Vituniu.