kilka pytań o nowy zestaw lub rozbudowę

Autor: 1976wro <1976wro_at_gmail.com>
Data: Wed 06 Aug 2008 - 20:39:42 MET DST

Witam,
ze względu na to, że wypadłem z obiegu nowych komponentów do kompa mam kilka
pytań.

Chciałbym złożyć dla siebie nowy zestawe ewentualnie rozbudować stary.
Komputer ma służyć do obróbki video (adobe premiere i after effect) grafiki
podstawowej w photoshopie oraz do grania w gry strategiczne. Zakładam także
zmianę systemu z Xp na Vistę.

Teraz tak:
posiadam zestaw oparty na Athlonie 64 3000+ (1,8Ghz) 2gb ram ddr 667 oraz
grafikę z płyty głównej.

Pytanie zatem jest czy warto rozbudować ten zestaw o np. procesor
dwurdzeniowy Athlon 64 x2 6000+ (3 Ghz) do tego dołożyć kartę graficzną
niestety nie wiem jaka będzie odpowiednia, a nie chcę brać na wyrost
bardziej zależy mi aby obsłużyła rozdzielczość 1440x900 z AA x4 w grach
strategicznych które to teraz pojawiają sie w wersji 3D. (liczę na to, że w
przyszłości grafika powinna być odpowiednia do Starcraft 2 oraz Diablo 3 -
generlanie czekam na te gry i nie chciałbym wówcza zmieniać komponentów).

A może nie warto i od razu oprzeć zestaw na Core2Duo ? Jeżeli tak to jaki
będzie optymalny ?

Procesor chciałbym aby był przynajmniej 50% szybszy od tego co mam a wiem,
że after effect nie wykorzysta dwóch rdzeni a mój procesor niestety bardzo
słabo sobie radzi w tym programie. Do tego karta graficzna z płyty głownej
już np. nie radzi sobie nawet z Heores 5 pod XP.

Reasumując mam dwie opcje zmiana procesora na athlon x2 64 6000+ oraz zmiana
karty graficznej - pytanie na jaką zmienić (preferowany ATI) lub zmiana
płyty głównej + procesor Core2Duo + karta graficzna.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie.
Mile widziana także argumentacja.

Pozdrawiam
1976wro