Re: Problem\ help

Autor: kszyhu fr_at_ckowiak <fr_at_ckowiak>
Data: Mon 04 Aug 2008 - 16:10:21 MET DST

Dnia 02-08-2008 o 19:26:17 ark_fx <ark_fx@gazeta.pl> napisał(a):

> Witam , mam taki problem a mianowicie gdy uruchamiam kompa to jeszcze
> zanim pojawia sie info ile RAMu i gdzie jakie dyski i romy wyświetla sie
> komunikat
>
> <CPUID:00040FB2 Patch ID:0068>
>
> Wykańcza mnie to juz bo komputer uruchamia sie ok 40 minut. I to zwykle
> wciskam F12 i czekam 40 minut aż sie pojawi Boot menu i tam wciskam HDD
> i dopiero system ( XP Pro SP3 ) sie włącza.
>
> Dzisiaj miałem też komunikat po restarcie bios'a
> CMOS checsum error - Defaults loaded
>
> Pomocy bo już mnie to osłabia...Sprawdzilem na innej karcie graficznej i
> [...]

Miewam to samo.
Powodem jest modem USB (w parze z zasilaczem) - jak na chwilę odłączę
modem, to komp startuje. Pisałem o tym przy okazji innego wątku gdzieś
wyżej/niżej.
Proponuję odłączyć wszystko, co możesz (urządzenia USB, dodatkowe dyski,
napęd cd/dvd) i uruchomić komputer.
Jeśli uruchomi się bez problemu, to już wiesz, że to jedno z tych urządzeń.

Pewnie byłoby łatwiej pomóc, gdybyś opisał swoją konfigurację.

pzdr
kszyhu