Re: jaki dysk do laptopa?

Autor: Czeresniak <darek1980_at_op.pl>
Data: Sun 03 Aug 2008 - 10:14:37 MET DST

> bad sectory mogły się pojawić od przenoszenia laptopa podczas
> odczytu/zapisu a nie od temperatury.

Napisałem "że mogło się przyczynić" co oznacza, że nie wykluczam innej
przyczyny.
Jednak myślałem, że temperatura też wpływa ujemnie na żywotność dysku i że
może spowodować uszkodzenia powierzchni magnetycznej talerzy, co może się
objawiać występowaniem bad sektorów.
Ale ja jestem tylko teoretykiem i widzę, że się myliłem.
Możesz mi napisać na jaki element dysku negatywnie wpływa temperatura
(łożyska, magnesy i izolacja w silniku, elektronika)?
Latop od tygodnia stał na biurku więc wstrząsów nie doznawał. Awaria zaczęła
się objawiać spowolnieniem działania a później zwisami explorera (ok dwa dni
temu) podczas skanowania programem antywirusowym, przeglądania internetu i
zawartości dysku.

Pozdrawiam
Darek