Re: Monitor nec 19'' mva/ips do 1400pln

Autor: adym <adym_at_nospamtenbit.pl>
Data: Sat 02 Aug 2008 - 02:43:00 MET DST

Użytkownik "Tom01" :

> W każdych zastosowaniach widać różnicę pomiędzy monitorem z TN a resztą.

Jak postawisz dwa obok siebie i jeszcze powiesz na co zwracac uwagę ;)
a tak poważnie IMHO:
Czerń - przy odpowiednim ustawieniach kontrastu i jasnosci i dobrym
podswietleniu matrycy czern na TN bedzie wygladac nie gorzej niz na MVA.
Kolory - tak naprawde są ważne jedynie w pewnych pracach graficznych, a
konkretnie zwiazanych z drukiem aby z bardzo dużym przyblizeniem widziec to
co wypluje nasza drukarka lub to co namiesza nam drukarz. Do obrobki zdjec z
domowej "cyfrowki" czy do ogladania filmow to bez znaczenia.
Widoczność bad pikseli - no coż, oby ich w ogóle nie było na naszym ekranie
:) Piksele i klastry widać bardzo zarowno na TN i na MVA, jedynie subpiksele
widać bardziej na TN.
Pozostaja jedynie katy widzenia, ktore obecnie w TN-kach sa naprawde bardzo
dobre. Nie tak jak 6 czy 8 lat temu. Jeszcze biorac pod uwage, ze przed
monitorem siedzi sie solo to dobre kąty mogą być gratką jedynie dla tych co
używaja peceta do kina.
Takie jest moje zdanie i za zaoszczedzone pieniazki wolę kupic kilka
programów :)