Re: Jaka karte gigabitowa?

Autor: Sanctum Officium <wytnij.to_at_wytnij.to.>
Data: Wed 30 Jul 2008 - 21:23:17 MET DST

Użytkownik "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:g6oh6d$em2$1@atena.e-wro.net...

> Użytkownik "Sanctum Officium" <wytnij.to@wytnij.to.> napisał w wiadomości

> W zasadzie to już dziś potrafią - 4 (lub więcej) szybkie dyski spięte w
> RAID-0.

Ale to nie rozwiąznie domowe.

> Tyle że raz że takie kombinacje są rzadko spotykane, dwa że i tak
> rzadko kiedy ważne jest czy dane przeniosą się w 5 minut czy 10, a trzy że
> zawsze można spiąć 2-3 sieciówki 1Gbit w każdym kompie i zlinkować
> połączenie o sumarycznej prędkości 2-3 Gbit.

Dziś karta 10 GbE kosztuje około 3000 zł. Nie opłaca się. Ale gdy ceny
spadną, a producenci płyt zaczną integrować na płycie karty 10 GbE, standard
10 GbE stanie się powszechny. Tak jest teraz z 1 GbE. Dziś nie opłaca się
dawać 2 - 3 karty Fast Ethernet, bo sam koszt portów w switchu Cię zabije.
Potrzebujesz wtedy 2 - 3 razy więcej portów, jeśli w każdym kompie mają być
2 - 3 karty. A dobre switche jak Cisco nie są tanie.

> Tyle że prędkość sieci rośnie w postępie geometrycznym, a prędkość dysków
> arytmetycznym :) Ale, jak pisałem, dane rzadko muszą być "już,
> natychmiast"
> przeniesione i mogą sobie pełzać powoli po 100Mbit-owym łączu.

Prędkości dysków nie rosną w takich wielkich skokach, jak prędkości sieci.
Nowa generacja dysków twardych jest troche szybsza od poprzedniej, ale nie
10 razy szybsza, jak ma to miejsce w Ethernecie. Jednak kolejne generacje
dysków pojawiają się cześciej, a nie co około 8 lat, jak w przypadku
Ethernetu.

MK