Re: sensowna karta RAID sata/sas PCI-e ?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 30 Jul 2008 - 10:15:07 MET DST

maX pisze:

> A czy inni użytkownicy ICH9R tez mają z RAID-5 takie problemy ? Bo z
> tego co
> piszesz, na róznych płytach jest ten sam problem, a skoro chipset
> "oficjalnie" obsługuje RAID-5, to znaczy że powinno działać (bo inaczej to
> możnaby pozwać Intela do sądu). Zmierzam do konkluzji, że może problem nie
> jest jednak po stronie samego kontrolera RAID (choć może być np. jego
> błędna
> konfiguracja) i wymiana na sprzętowy może nie pomóc.
Wygooglowałem że parę osób miało takie problemy, rozwiązania nie podano.
Próbowałem raid-5 na ich9r faktycznie na 4 płytach, na wszystkich
działało "tak samo dobrze" pod warunkiem że nic się nie robiło albo się
mocno testowało raid (hdparm, hdtach itp).
Realnie niby to działa http://picasaweb.google.com/hrumque/IntelICH9R
Ale jak pisałem - bywają jakieś przycięcia systemu przy drobnych małych
operacjach. Przy przerzucaniu kilku GB nie ma problemu. Przy głupich
operacjach kilku-kB potrafi ciąć. Np działa w tle program komunikacyjny
aqq czy jabber inny- ktoś zmienia status i zostaje to zapisane do logu.
I tak jak widzę że zmienia się status w programie, tak mignie diodka
dysku. I równocześnie grający dzwięk zostaje "przycięty" a kursor
chwilowo zblokowany. To samo dzieje się np podczas odbierania poczty
(thunderbird) - odebrana 1 wiadomość zapisywana do inboxu i przycięcie.
To samo działo się na windows2000, więc zupgradowałem się do XP (tzn
zupełnie nowa instalacja na nowych dyskach)

Próbowałem biosy starsze, nowsze, różne, bez zmian.
Próbowałem drivery (intel matrix storage console) od 7.0 do 8.2, na
najnowszym chodzi najlepiej, na dostarczanym 8.0 z płytą chodzi fatalnie
Raid jest skonfigurowany na 4 dyski, rozmiar pasma 128KB, rozmiar
sektora fizycznego i logicznego 512B. Próbowałem z włączonym i
wyłączonym buforem zapisu.