Re: Energooszczedny pecet

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Wed 30 Jul 2008 - 03:51:29 MET DST

news:g6kifn$p02$1@polsl.pl...

> Z postu raczej
> wynikało, że chodzi o obsługę dwóch kart w celu wybiórczego
> korzystania z energochłonnej karty 3D (i odłączania gdy nie
> jest potrzebna). Takiego czegoś się nie zrobi AFAIK, ale
> przynajmniej można mieć obie karty (zintegrowaną i dodat-
> kową) aktywne równocześnie.

AFAIR tak to własnie ma wyglądać. Mechanizmy Hybrid SLI i Hybrid Crossfire
(mogłem lekko zamieszac nazwy), pozwalające najnowszym zintegrowanym
chipsetom "usypiać" kartę w slocie PCI-Express (najnowsze karty PCI-Ex też
już to obsługują) podczas pracy 2D. Cała karta to chyba nie jest usypiana
(wszakże sygnał do monitora idzie przez tą własnie oddzielną kartę), ale
napewno większość integralnych, prądożernych elementów (z GPU na czele) jest
wtedy wyłączana, a całością wyświetlania obrazu zajmuje sie wtedy integra.
Inna rzecz że aby oszczędzić na mocy zżeranej przez kartę grafiki, wystarczy
ustawić w jej sterowniku profil 2D z zegarami obniżonymi 3-4 krotnie. Po
przejściu w 3D (np. uruchomieniu gry) karta oczywiście wskoczy na swoje
nominalne częstotliwości.