Re: Jaka karte gigabitowa?

Autor: Sanctum Officium <wytnij.to_at_wytnij.to.>
Data: Tue 29 Jul 2008 - 19:09:06 MET DST

news:g6mcii$fo5$1@polsl.pl...

> Przed chwilą sprawdziłem: ekranowany CAT6 ma obsługiwać 10 Gbps
> na pełnej długości. Ograniczenie długości dotyczy jedynie kabla
> UTP CAT6.

Gdzie tak piszą? Może i coś w tym jest, ale do 10 GbE jest w zasadzie
kategoria 6a. Koszt całej instalacji (kable, patch cordy, gniazda, patch
panele) kategorii 6 ekranowanej będzie wyższy niż 6a nieekranowanej.
Kategoria 6 w ogóle jest bez sensu, bo praktycznie nic nie daje w stosunku
do 5e. Kategoria 6 praktycznie jest tylko do 1 GbE, a kosztuje więcej niż
5e. Jeśli już robić coś wyżej niż 5e, to tylko 6a, która będzie idealna do
przyszłego 10 GbE do biurka. Okablowania nie wymienia się co 5 lat, jak
komputerów, więc zawsze warto spojrzeć troche w przyszłość i robić już dziś
okablowanie pod 10 GbE. Można też dać kable na wyższe częstotliwości (1000
MHz lub 1200 MHz), co pozwoli na przyszłą łatwą modernizację systemu pod
przyszłą kategorię 7.

MK