Re: Energooszczedny pecet

Autor: Mateusz Szczyrzyca <mateusz_at_annihitek.net>
Data: Tue 29 Jul 2008 - 10:17:12 MET DST

28.07.2008: Aristide Torchia wrote:
> Witam!
>
> No właśnie, z jakich części złożyć energooszczędny i stosunkowo niedrogi
> komputer? wybrałem coś takiego, ale pewien nie jestem, a może coś na Intelu?
>
> Gigabyte GA-M78SM-S2H (nVidia GeForce 8200) 219.00
> AMD Athlon 64 X2 4050E BOX (Socket AM2, 64bit, 45W) 149.00
> DDR2 2x1024MB Dual PC-667 PDP Patriot CL5 114.00
> Samsung SpinPoint F1 320 GB 152.00
> Pioneer DVD+/-RW DVR-115D bulk (czarny) 77.00
> Chieftec GPS-350EB-101A (350W), pasywne PFC bulk 105.00
> Aerocool M40 (czarny) 247.00
> (myslałem tez o Logic 502S2 400W (czarny) 180.00)
> [...]

Mogę dać moją konfigurację, priorytetem była cisza i energooszczędność,
ale czasem też mam ochotę w coś pograć, zatem karta graficzna to nie
mogłobyć byle co.

Plyta: Gigabyte EX38-DS4
Procesor: Intel Core 2 Duo E8400 3 GHz (niepodkręcony)
RAM: 4x2048 DDR2 CL4 Geil Black Dragon
Napęd optyczny - LG na USB (zewnętrzny)

Obudowa: AeroCool Extreme Engine 3T wraz z wentylatorami:
REGULOWANE:
- wentylator AeroCool 250 mm
- wentylator AeroCool 120 mm
- wentylator Noctua 120 mm
NIEREGULOWANE (stałe 800 rpm):
- Noctua 120 mm

Zasilacz: Chieftec (CFT-650-12B) 650W
Karta graficzna: evga 8800 GT 512 MB (najbardziej prądożerny element)
+ dysk i inne mniej nieistotne elementy

Zmierzony pobór mocy w ,,spoczynku'', przy czym, przez to słowo rozumiem
normalnÄ… pracÄ™ komputera, bez gier 3D, jakieÅ› przeglÄ…danie stron WWW, etc:
~100-110 W (uwzględniono przesunięcia fazowe)

Pobór mocy pod ,,obciążeniem'', przy czym ja to rozumiem przez
granie w dobrą grę 3D, która zajmuje kartę grafiki (Nexuiz, Scorched3D): ~200 W
(uwzględniono przesunięcia fazowe)

Jak więc widać, zasilacz pracuje chyba nawet jeszcze na 1-szym biegu pod tym
obciążeniem.

Skutek: nie grzeje się; cicha praca chłodzenia na zasilaczu. Odłączenie
wentylatorów niewiele zmienia w sprawie ciszy (najmniejsze obroty i tak mają
ustawione), a jeszcze mniej w kwestii poboru prądu. Procesor można spokojnie
w takim zestawieniu chłodzić pasywnie, karta graficzna jest też cicha, nawet
pod obciążeniem.
Generalnie z ciszy i energooszczędności jestem nawe zadowolony.

Wada: konieczność odkurzania co jakiś czas w środku...

Zdjęcia: http://www.annihitek.net/buda/

--
<http://www.abstynenci.pl> :: <http://www.bikertrzebinia.pl>