monitor CRT, 21' Dell - geometria - czy kwalifikuje sie to do naprawy??

Autor: Lukasz W. <wujko_NO_SPAM__at_interia.pl>
Data: Sun 27 Jul 2008 - 12:05:12 MET DST

Witam!

Jakis czas temu wpadl mi w rece stary monitorek CRT 21' - dokladnie DELL
D1626HT.
Cos takiego:
http://allegro.pl/item403979022_dell_d1626ht_21_.html
http://allegro.pl/item403333096_dell_monitor_21_cali_d1626ht_stan_bardzo_dobry.html
Monitor moze i stary ale nie jest glupi ze wzgledu na jego parametry oraz
jakosc obrazu.

Jednak ma cos nie tak z geometria, poniewaz za zadne skarby w swiecie nie da
sie go poprawnie ustawic/wykalibrowac korzystajac z opcji ustawien w
monitorze.
Dokladnie obraz wyswietlany na monitorze jest uciety kilka cm od prawej
strony co widac na tych fotkach:

http://img142.imageshack.us/img142/9483/dsc00035mw7.jpg - tutaj obraz
podawany z karty graficznej przesuniety maksymalnie do prawej, zawiniety za
linie graniczna zaznaczona na czerwono

http://img524.imageshack.us/img524/948/dsc00036ow0.jpg - to samo co w
powyzszej fotce

http://img524.imageshack.us/img524/1482/dsc00037un5.jpg - tutaj obraz
przesuniety do prawej ale do momentu kiedy zaczyna zwijac sie (zachodzic) za
w/w linie graniczna

Niestety nie jestem specem w tej dziedzinie jednak zastanawiam sie czy warto
oddawac takie cos do jakiegos serwisu w celu naprawy.
W zwiazku z tym mam pytanko do grupowiczów czy usterka taka jest do
naprawienia w miare niskim kosztem (tak by naprawa nieprzekroczyla wartosci
monitora), co moze byc do naprawy??
Jesli da sie naprawic, jaki moze byc tego orientacyjny koszt??

Prosze o sugestie, wypowiedzi.

Podzrawiam
  Lukasz W.