Re: ASUS EEE 900 - Linux to syf ;)

Autor: Slaw <what_at_for.com>
Data: Fri 25 Jul 2008 - 23:08:44 MET DST

ZASK pisze:

> Np. AutoCAD - najpopularniejszy program do projektowania (rysowania).
> Są tam jakies LinuxCAD-y, VariCADy, itp. ale to nędzota.

> Wyjaśniłem z grubsza w drugim poście.
>
> Większość wybiera PŁATNY Windows, i nie zawraca sobie głowy DARMOWYM
> Linuxem,. coś w tym musi być, nieprawdaź ?

A kopiłeś ty chociaż tego Windowsa czy jedziesz na piracie? A AutoCad-a
to pewnie też kupiłeś i używasz w codziennej pracy, a już w ogóle w
domu, co?

Wiem że OT i trochę złośliwe, ale jak słyszę wynurzenia takich
ignorantów, którym po prostu się nie chce to mnie coś trafia.

Na Linuksy jest masa oprogramowania. Problem z oprogramowaniem
komercyjnym polega po prostu na tym że jest komercyjne i wielkie
koncerny po prostu nie są zainteresowane wypuszczaniem płatnego softu na
bezpłatny system. Co nie zmienia faktu że jest masa oprogramowania
którego można używać alternatywnie. Za przykład podam Inkscape, którego
używam w domu bo sobie po prostu nie kupię Corela bo nie ma po co. To
samo dotyczy OpenOffica, bo nie wydam kilkuset złotych żeby raz na jakiś
czas sobie utworzyć tabelkę w arkuszu kalkulacyjnym, a piracił jak
większość znanym mi prywatnych użytkowników komputerów nie będę. Tak
tak, większość wcale nie wybiera płatnego Windowsa tak jak próbujesz
sugerować, tylko go po prostu kradnie, co jest moim zdaniem dość
wkurzające. No chyba, że już kupili notebooka z preinstalowanym
Windowsem, ale zaraz i tak zostanie na nim zainstalowany kradziony MS
Office 2007 jak tylko skończy się 60-dniowy okres trialu.

A żeby nie było niedomówień, jestem fanem Linuksów i gdyby nie związek
mojej profesji stricte z produktami Microsoft oraz to że czasem sobie
lubię w coś pograć (Games For Windows, he he:) )to w domu był by
zainstalowany Linuks i na moim PC i notebooku a nie legalnie zakupione
systemy Windows.

--
Slaw