Aktualizacja BIOS

Autor: Andrzej Kuća <protumba.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 22 Jul 2008 - 10:26:14 MET DST

Witam, czort i diabły wszelakie podpuściły mnie, żebym sobie zaktualizował
BIOS :) Płyta główna MSI 865G(cośtam, teraz nie mam dokładnego symbolu por
ręką), zrobiłem aktualizację przez LiveUpdate ze strony MSI. No i niby
teoretycznie poszło wszystko dobrze, ale.. no właśnie, jest jedno ale. Po
restarcie kompa wszedłem do BIOSu, dałem default settings, trochę jeszcze
pozmieniałem (ale chyba nic z ważnych ustawień - wyłączyłem Display Full Logo,
zmieniłem kolejność bootowania). No i system wstał mi ładnie, więc zacząłem
świętować ze szczęścia, że mi się udało. Posiedziałem na kompie do nocy i go
wyłączyłem (wcześniej jeszcze ze dwa razy restartowałem i uruchamiał się
dobrze). Dzisiaj włączam komputer i.. wiatraki kręcą (mam przezroczystą
obudowę z jednej strony), dioda zasilania się świeci a monitor czarny,
komunikat monitora (LCD Optimus) "Brak sygnału na wejściu" i tyle. Mina mi
zrzedła, humor prysł jak bańka.. poleciało parę ku**ew w kierunku mojego
pomysłu z aktualizacją BIOSu. Poczekałem chwilkę, nacisnąłem reset na obudowie
i.. komputer się uruchomił normalnie. Lol, szok... no ale, że z natury rzeczy
jestem pesymistą i wiem, że jedna jaskółka wiosny nie czyni, po jakimś czasie
znowu zrestartowałem komputer i.. znowu czarny ekran monitora przy poprzednim
stanie. Znowu reset za jakiś czas i znowu szczęście z uruchomionego systemu. I
teraz moje pytanie, czy:
1. Nowy BIOS powoduje uruchomienie komputera co drugi raz? (Pytanie
retoryczne, hipotezę raczej odrzucam, ale może akurat o czymś nie wiem..)
2. Co może być przyczyną, że raz działa a raz nie?
3. Chyba najważniejsze - powiedzcie mi, co mam zrobić (nie na przyszłość, bo
to już wystarczająca nauczka, żeby rączki trzymać z daleka od BIOSu kiedy ten
działa, a nawet i nie działa :/).
Na koniec podam jeszcze kilka parametrów, może to coś rozwiąże:
Płyta, jak pisałem - 865G Neo P (coś tam jeszcze pisało, ale teraz nie pamiętam);
Procek PIV 2.66GHz na 478;
Pamięć 2 x 512MB DDR1 266MHz, Dual;
Dysk ATA 80GB WD;
BIOS aktualizowany z wersji 2.10 do 2.50 (może jest za nowy? Bo sprzęt nie
pierwszej młodości, ale działał poprawnie.. buuuu :(( ).
Będę niewymownie wdzięczny za pomoc wszelaką <błaga>
Pozdrawiam.