Re: [do praktykow] jaki lapek 13"

Autor: slawek_xl <slawek_xl_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 21 Jul 2008 - 19:04:24 MET DST

Radosław Sokół pisze:

> A co do CAD, to tylko po przyłączeniu zewnętrznego monitora,
> myszki laserowej i pewnie klawiatury pełnowymiarowej, bo do
> CADa bez monitora 19"-20" to nie ma co siadać. Na 13" nawet
> ciężko będzie *oglądnąć* projekt :)

Nieco OT, ale przy tej okazji, nie od rzeczy będzie zauważyć, że
zaklęcie CAD jest tutaj ostatnio dość często nadużywane jako argument w
rozważaniach sprzętowych.
Warto zauważyć, że CAD CADowi nie równy, i projekt projektowi również.
Nie zawsze jest to najnowszy AutoCAD lub Revit, a projekt to nie zawsze
reaktor jądrowy ;)
Co do zastosowań "w terenie", a do tego głównie służą przecież laptopy,
z własnego doswiadczenia wiem, że często to 13" wystarczy (sam przez
długi czas używałem z powodzeniem della 13,9"), natomiast zawodność,
zbyt mała wydajność, krótki czas pracy na baterii, nie mówiąc już o zbyt
delikatnej konstrukcji to cechy dyskwalifikujące.
Podsumowując: przydatność sprzętu należy zawsze oceniać pod aktualne i
przewidywalne zastosowania, bo jeśli mówiąc "CAD" mamy na myśli
najtrudniejsze zadania, to każdy sprzęt jest "za słaby". Na pewno nie
warto kupować na zasadzie "a może to się kiedyś przyda".

--
pozdrawiam
Sławek