Re: widzialem,macalem:)...

Autor: Kafar <francesco9_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 21 Jul 2008 - 17:38:42 MET DST

> Ja nie wiem jakie plyty do Ciebie trafiaj膮, ale upieram si臋 i偶 ich b艂edne
> dzia艂anie wynika z g贸wnianego wykonania i projektu, a nie u偶ycia chipsetu
> SIS.

R贸偶ne, r贸偶niste:)
Pomijam ju偶 kwestie wykonania niekt贸ych producent贸w, wystrzelone
kondensatory, czy uszkodzenia mechaniczne. Najbardziej dawa艂o si臋 zauwa偶y膰
niesprawne zintegrowane uk艂ady graficzne.
Nie upar艂em si臋 na te uk艂ady, bo ca艂a reszta nie jest 艣wi臋ta i pada
zdecydowanie cz臋艣ciej- nie mniej przy stosunku sprzedanej ilo艣ci uk艂ad贸w
Intela, nVidii czy Vii, to jednak co艣 znaczy.
BTW: wszystkie sprzedane przez nas sztuki MSI K7n Neo3 wraca艂y do
producenta, dopuki nie zamontowali aktywnego ch艂odzenia na chipsecie.
Nie mniej po Gigabycie, Asusie, czy p艂ytach g艂贸wnych Fujitsu-Siemens:
Mi podpad艂y te:
ECS 761GX-M754
MSI MS-6701
F-S D1675
Asus P4S533
Foxconn 6627MA-RS2H
Gigabyte GA-8S661GXMP
F-S D1875
ASROCK K7S41
ECS K7S5A
F-S D1961
Ale jak to jest w 艣wiecie, nie ma dw贸ch takich samych exemplarzy, jak nie ma
dw贸ch jednakowo wyprodukowanych samochod贸w i dw贸ch takich samych linii
papilarnych.
Chcia艂bym nawi膮za膰 jeszcze do sprawy popularno艣ci. Pami臋tam gdy Intel
wybiera艂 wykonawce chipset贸w, bra艂 tak偶e pod uwage uk艂ady Via, a dla Via
wi膮za艂o si臋 to z dostaniem licencji do obs艂ugi nowych C2D. Warunkiem by艂o
zaprzestanie prac przez Via nad w艂asnymi procesorami. A Sis nie wnosi艂
偶adnego konkurencyjnego zagro偶enia.
Komputery przemys艂owe zawsze mi si臋 z uk艂adami Via kojarz膮- na jednej
platformie mamy wszystkie uk艂ady od jednego producenta. Z tego co czyta艂em,
bo fabrykach nie mia艂em okazji 艣miga膰 i tamtego rynku w praktyce nie
sprawdza艂em.
Moim zdaniem gdyby p艂yty na uk艂adach Sisa by艂y bardzo popularne- to bez
problemu znalaz艂bym je w ofercie wi臋kszo艣ci sklep贸w internetowych i
cennikach hurtowni i cz臋艣ciej spotyka艂, a tu naprawde skromnie jest:
ASRock K7S41GX SiS 741GX
FS Esprimo Mobile V5535
Karta USB ASUS WL-167G 802.11g Wireless (SIS)
ASRock K8NF6P-VSTA
pomimo, 偶e jak twierdzi tutaj du偶o os贸b ich wydajno艣膰 jest minimalnie ni偶sza
od konkurencji, a cena bardzo konkurencyjna.
Intel:
SiS672FX, SiS672, SiS671FX, SiS671, SiS671DX, SiS656FX SiS649FX, SiS649,
SiS656, SiS655TX.
Mobile:
SiSM672MX, SiSM671MX, SiS649MX, SiS656MX, SiSM661MX.
AMD:
SiS771, SiS761GX, SiS756, SiS755FX, SiS755.
Mobile:
SiSM771, SiSM760, SiSM760GX.
Mostki po艂udniowe:
SiS968, SiS966, SiS966L, SiS965, SiS965L.
Portfolio niewiele mniej odstaj膮ce od innych. Co艣 mi tu nie gra:/
Mo偶e na innych rynkach: azjatycki, afryka艅ski i po艂udniowoameryka艅ski
sytuacja wygl膮da inaczej- tak jak tam s膮 bardziej popularne laptopy z
procesorami Via i kiedy艣 Transmeta.
Na allegro troche lepiej, mi臋dzy innymi:
http://allegro.pl/item397516085_intel_d201gly2_uitx_itx_radiator_carpc.html
http://allegro.pl/item397549837_ptm661fx_lga775_vga_zintegr_agp_nowa_blaszka_gw.html
Pozdrawiam.