Re: Asus A7N8X-E a dysk 500 GB SATA

Autor: Konlin <konlin_at_o2.pl>
Data: Sun 20 Jul 2008 - 19:57:49 MET DST

Sun, 20 Jul 2008 00:10:36 +0200, na pl.comp.pecet, Michal Kawecki
napisał(a):

> Masz zbyt stary firmware kontrolera SATA. Musisz zupgrade'ować BIOS
> płyty głównej na taki, który został pożeniony z nowszym firmware SiI.
> Zassij ten i sprawdź:
> http://www.nforcershq.com/forum/1-vt69351.html?start=0

Bardzo dziękuję, działa! Wydawało mi się że winny jest Windows bo Knoppix
uruchomił się przy podłączonym dysku a BIOS pokazywał poprawnie jego model.
Nawet nie wiedziałem że jest jakiś alternatywny firmware do tej płyty.

W związku z tym że jeden problem został rozwiązany chyba mam drugi - jaka
powinna być przyzwoita prędkość kopiwania między dyskami? Na codzień nie
zwracam na to uwagi ale teraz zacząłem robić porządki i po rozpoczęciu
kopiowania partycji 200 GB określił że zajmie mu to ok. 2 godzin i pokazał
prędkość transferu na ok. 25 MB/s.
Nie za wolno trochę?

pozdrawiam
Konrad Inglot