Re: obudowy małe duże, które lepsze termicznie?

Autor: Piotr Rezmer <piotr.rezmer_at_WYWAL.ens.net.pl>
Data: Thu 17 Jul 2008 - 11:59:19 MET DST

Radosław Sokół pisze:

> 1) Masz zamiar sam go składać z kawałków czy kupować gotowy
> serwer?

Chcę go złożyć. Myślę o płycie tyan 1000HE (z wsparciem DDPM), + 2 x
Opteron 23xx + 16GB RAM. (Ponoć TDP na jeden Opteron to 95W, ACP około 60W)
> 2) Będzie lepiej o ile będzie zapewniony dobry przepływ po-
> wietrza (w firmowych serwerach jest to w zasadzie zagwa-
> rantowane).
Rozglądam się za obudową z odpowiednimi kanałami powietrznymi nad
procesorami.

> 3) Obudowy 1U i 2U są przewidziane do pracy w pomieszczeniach
> klimatyzowanych w zasadzie. Przy braku klimatyzacji trzeba
> zostawiać 1U przerwy co urządzenie. 4U/5U to już w praktyce
> normalny pecet, jeżeli chodzi o wymiary :) Oczywiście, je-
> żeli wstawisz tam procesory zjadające 200 W, to klimatyzacja
> i tak będzie niezbędna, ale jeżeli nie zaszalejesz z konfigu-
> racją, to chłodzenie sprowadza się do podobnego zagadnienia,
> co chłodzenie zwykłego peceta.

Tutaj jest problem, maszyna będzie stać w garderobie (w moim domu),
klimy nie mam :)

--
pozdrawiam
Piotr