Re: obudowy małe duże, które lepsze termicznie?

Autor: Piotr Rezmer <piotr.rezmer_at_WYWAL.ens.net.pl>
Data: Thu 17 Jul 2008 - 09:29:47 MET DST

grafi pisze:

> co ma piernik do wiatraka? Obudowy projektowane są przy założeniu, ze sa
> kompletne (zamknięte). Rozmiar tu akurat nie ma znaczenia. Wszelka
> ingerencja w konstrukcje powoduje zaburzenie przepływu powietrza (a tu
> najwygodniej dla producenta z góry założyć pogorszenie)

Myślę, że w mniejszej obudowie jest większy przeciąg, czyli może być
skuteczniejsza. Zaś w większej, przy tych samych wentylatorach strumien
jest węższy, powietrze bardziej krąży wewnątrz obudowy. Za to w większej
można wstawić duże ciche wentylatory np 12cm, wtedy ruch powietrza znowu
poprawia się.

--
pozdrawiam
Piotr