ASUS P5Q nie lubi Geili?

Autor: Feromon <ferromon_at_op.pl>
Data: Wed 16 Jul 2008 - 09:54:58 MET DST

Witam!

Nikt nie jest ponoć prorokiem we własnym kraju, a ja mam złożony problem ze
złożeniem własnego komputera,
mimo, że złożyłem ich już wiele. Mało tego - miesiąc wcześniej moje dzieci
złożyły sobie taki sam (prawie)
bez mojej ingerencji. Kaszka z mleczkiem.

Ale może to jakiś PECH?
Płyta główna ASUS P5Q, proc C2D E7200, pamięci GEIL 4-4-4-12 2 razy 2 GB,
Gigabyte HD2600XT, zasilacz Tagan 550..

Już przy Memteście, po 8 godzinach wszystko ok, więc wyłączam. Następnego dnia
przy włączeniu
zapomniałem wyjąć dyskietkę i wystartowało znowu - i z mety czerwone linijki.
Spowolniłem w BIOSIE, trochę pomogło, ale po kilku minutach to samo. Serwis
wymienił na takie same "od ręki".

No to robię RAID 0 z dwóch Samsungów SATA 250GB. Instaluję XP, oryginał. Podczas
instalacji Bluescreen i restart,
ale tak się zdarzało. Potem bez przeszkód, aż do instalacji sterowników z płyty
oryginalnej ASUSA.
Bez przerrwy błędy - a to bluescreen (z opisu błędu problem z pamięcią po
instalacji poprawek M$) a to explorer
wykonał ble ble ble, a to "próba zapisu do komórki read only" itd. I ciągle
chciał i nstalować HD Audio Device...
Poinstalowałem najnowsze stery z ASUSA i dalej zwiechy co jakiś czas - kilka -
kilkanaści minut.

Wygóglałem, że to wina Radka HD2x00 i trzeba najnowsze stery. OK. POMOGŁO!
Zainstalowałem już jakieś aplikacje, 3dmarka, everesta, internet WiFi itp. aj z
godzinę się nie powiesił ani nie zresetował.
No to pora na antywira. Zassałem Kasperskiego 9 demo i po instalacji ZONK!

I teraz potrafi się zawiesić po starcie systemu zanim zdążę cokolwiek dotknąć. A
czasem pozwoli mi
uruchomić 3DMarka i popatrzę jak śmiga. A przy wyjściu z testu - zwiecha.

Wyjąłem jedną pamięć, bo myślałem, że to winda nie radzi sobie z 4GB RAM. Bez
zmian.

Moim pomysłem jest, że płyta nie lubi GEILa. Albo grafa jest niekompatybilna. Bo
chyba nie RAID ani zasilacz.
Zanim zabiorę dzieciom pamięć i grafę do testów (to duże dzieci, ciężko im
będzie zabrać ;))
to zapytuję, czy ktoś nie miał takich objawów?

Feromon