Re: miałem komputer :(

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Tue 15 Jul 2008 - 00:49:49 MET DST

Dnia 14.7.2008, JoteR napisał(a):

> Ja tu widzę pytanie o AT i XT względnie PCjr ;-), czyli o ROM-y i EPROM-y.

No ale logicznym jest, że BB jest zbędny w ROM/EPROM. Zapomniałem, że
takie kości kiedyś stosowano.
Nie czepiaj się tylko powiedz kiedy w EEPROMach nie było BB. ;D

> Nic mi nie wiadomo o tym, aby moje Asusy P2B (1998 r.) i CUSL-2 (2000 r.)
> miały coś takiego.

To źle Ci wiadomo. CUSL/TUSL akurat ze 3 tak "reanimowałem" - swego czasu.

> Przynajmniej nie ma o tym nic w instrukcji, a i Sandra
> zeznawała, że:
> Supports BIOS Boot Block: No

:D
Nie skomentuję.

> Tym bardziej w płytach pod Socket7 bym się takiego fiuczera nie spodziewał.

A to ciekawe, bo właśnie z ciekawości przejrzałem* BIOS do FIC PA-2005
(właśnie Socket7) i "bingo" - jest BB.
Baaaa, na MoBo ze slotami ISA i takową kartą graficzną weń wetkniętą
BootBlock ładnie wyświetlał komunikaty na monitorze. Na 100% robił to np.
inny, kultowy, FIC VA-503+ (SuperSocket7).

* jest do tego soft, ale wystarczy nawet hexedit by znaleźć nagłówki BB.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/