miałem komputer :(

Autor: Marek <marek-grupy_at_gazeta.pl>
Data: Sun 13 Jul 2008 - 00:16:22 MET DST

Miałem:

Athlon XP 3000+, 2GB RAM, G550, HDD 160 GB. Służylo to do netu,
delphi,zdjec.
Na stronie producenta:
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=1881
przeczytałem, że:
http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/CPUSupport_Model.aspx?ProductID=1881
czyli, że mogę zapiąc athlona 64 X2 pod warunikem aktualizacji biosu...

Podkusiło mnie by wykorzystać ten ich windowsowy program do aktualizacji
BIOS, zapuściłem, kilka błędów wyskoczyło. Próbowałem przywrócic bios w
wersji, która już miałem, ale znowu błdy, a po restarcie... no cóż, restart
się nie udał ;), z dyskietki biosu nie wgram.Sam bios jest zaspawany w
płytę, kombinacja z przekładaniem kości odpada.

Teraz ma dylemat, co dalej..

a) płyta do serwsu , zmienią przy okazji bios i kupie teg A 64 X2
b) nowy komputer=płyta+pamięci+procesor+grafika (bo ani G550, ani PC3200
się nie przydadzą)

w wariancie b) chciałbym, żeby na tym vista chciała działać bezproblemowo,
i firefox się nie przycinał (na moim A64,3000+ mulasty był...)

zastosowania:
- delphi 2005, ale ten pakiet aż tak wymagający nie jest
- office
- Internet
- nagrywanie filmów z TV/SAT (tania karta Video pożądana, najlepiej ze
sprzętowa kompresją:jaka ?)
- zdjęcia:prosta obróbka PS
-Żadnych gier nie przewiduję :)

Procesor dwurdzeniowy, amd/intel. Jaki wystarczajacy do takich zastosowań ?
W "przyszłościowosć" platformy przestaje wierzć, plyta z s939 takim
rozwiązaniem miała być 3 lata temu i nie wyszło.
Laptop ? NIe, jeszcze nie teraz. Chcę też wydać jak najmniej kasy.

Marek