Re: w ktorych notebookach najszybsze hdd ???

Autor: Kafar <francesco9_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 12 Jul 2008 - 09:36:52 MET DST

> jak w temacie ... dzieki za podpowiedzi ... reszte sobie
> doszukam sam ... wstepnie bardzo podobaja mi sie lenovo
> ale nie wiem czy ktorykolwiek ma szybkie hdd ... z tego
> co widze to wiekszosc chodzi na tych co maja 5000 obrotow.

To się nie da tak prosto, bo nawet w ramach jednego modelu, rodziny
producent stosuje różne dyski twarde- ta sama pojemność, prędkość obrotowa i
interfejs, ale innej firmy.
Konfigurator Dell, np nie podaje żadnych bliższych informacji- jedynie
pojemność i prędkość obrotową. Zazwyczaj kupując laptopa o tym jakiej firmy
HDD siedzi w środku dowiadujemy się w sklepie przy zakupie, a jeśli to
sprzedaż wysyłkowa, w momencie uruchomienia komputera.
Nie 5000 tylko 5400. W notebookowych HDD nie chodzi raczej o prędkość tylko
odporność na wstrząsy, małą ilość wydzielanego ciepła, cichą prace i
energooszczędność.
Najlepszą opinię o Hitachi słyszałem, sam mam Momentusa 5400.3, ale na IDE a
nie SATA i też nie narzekam- troche się grzeje ale to przestarzała
konstrukcja laptopa. Widziałem w akcji także Toshiby, Samsungi, Fujitsu i WD
i zawsze coś miały na sumieniu- awaryjność, głośna praca, mała wydajność.

Pozdrawiam