Re: Athlon XP - skąd takie różnice ?

Autor: Przemek Piorkowski <przemekpiorkowski_at_gmail.com>
Data: Thu 10 Jul 2008 - 19:05:46 MET DST

On 10 Lip, 17:55, p <p...@p.pl> wrote:
> Ale czy ten procesor "pójdzie" na Abicie KT7 z nominalną szybkością ?
> Czy nie ma zablokowanego mnożnika ?

Głowy nie dam że Athlony XP-M są wykrywane bez zająknięcia przez
_wszystkie_ płyty, wydaje mi się że tak ale sprawdziłbym najpierw ten
konkretny przypadek.
Inna sprawa, że na Allegro nigdy nie widziałem Athlonów XP-M innych
niż na jądrze Barton (512 KB cache L2) a te z kolei kosztują majątek,
w odniesieniu do nowszych procesorów.

Mobilne mają odblokowany mnożnik, to na pewno. Zresztą zwykłe Athlony
XP do pewnego momentu także miały odblokownay mnożnik, mam taki
właśnie 2600 XP+ na szynie 266 MHz w dodatku.

> Tutaj:http://mysite.verizon.net/res0exft/cpu.htm
> znalazłem informację o możliwości użycia Athlona XP na płycie z VIA KT133.

Na tych nowszych (ostatnich wypuszczanych) z dobrym BIOS-em - tak, ale
KT133 to chipset z czasu pamięci SDR i Ahtlonów przed-XP. Wersja
KT133A bodajże miała obsługę DDR dopiero.

> Nie wiem czy dobrze myślę: są dwie wersje 1700+: 200 i 266 MHz.

Nie jestem pewien - albo istnieją dwie wersje albo jedna wersja, która
pracowała w laptopach z obniżonym taktowaniem szyny podczas pracy na
bateriach.

Proszę napisać czego dokładnie dotyczą te dywagacje bo może znajdzie
się zupełnie inne, lepsze rozwiązanie problemu. :)

P.