Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: Remek <wiasmed_at_neostrada.pl>
Data: Thu 10 Jul 2008 - 12:47:06 MET DST

Użytkownik "Tom01" napisał:

> A gdzie ja napisałem że nie może być satysfakcjonująca? Padła natomiast
> hipoteza o rzekomej wyższej ostrości CRT, która z definicji jest
błędna.

Z czyjej definicji? Ty ciagle swoje. Są to wielkości nieporównywalne. W
LCD nie ma problemu ostrości rozumianego tak jak w CRT. Jest jednakowa
dla całego ekranu i zależy wyłącznie od wielkości pojedyńczego piksela.
Natomiast w CRT zależy z kolei od jakości skupiania plamki i wielkości
pojedyńczego elementu luminoforu. Teoretycznie odpowiednim skupieniem
wiązki można uzyskać o wiele mniejszą niż w LCD plamkę. Również elementy
luminoforu można robić znacznie mniejsze od LCD. O wycofywaniu się z
produkcji CRT zadecydowały inne czynniki. Niebagatelnymi są: stopień
komplikacji układowej, awaryjność i znacznie większe zużycie energii.

Remek