dziwne zachowanie grafiki ATI

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Wed 09 Jul 2008 - 12:50:21 MET DST

Nie jestem pewien, czy ten problem nadaje się bardziej na tę grupę
(sprzętową), czy może poświęconą Windows XP (jako że problem występuje
tylko pod XP, a nie pod Vistą x64, na tym samym sprzęcie z obydwoma w/
w systemai operacyjnymi) - przepraszam zatem za cross-posting.

Mój system to płyta Asus P5W DH Deluxe z kartą graficzną Radeon HD3870
(ale to samo było z innym Radeonem, X1600Xt). Po zabootowaniu XP,
kursor myszy zacina się, i ogólnie grafika jest ospała - widać to przy
przewijaniu tekstu np. w Wordzie, czy stron internetowych w IE.
Również odtwarzanie video jest mało płynne. Potwierdza to test
Direct3d narzędziem DXDIAG - kostka, która powinna płynnie się
obracać, wykonuje niewielki ruch po czym nieruchomieje na 1-2
sekundy...

Ale wystarczy komputer uśpić (Stand-by), i po obudzeniu - jak ręka
odjął, grafika działa tak jak powinna. Oczywiście prubowałem supportu
ATI (AMD), ale bezskutecznie - nie słyszeli o takim objawie. Również
Google niczego podobnego nie znajdują...Przypomnę też, że ten sam
komputer pod Vistą nie wygłupia się w ten sposób, więc nie jest to
chyba problem sprzętowy :)

Słyszał ktoś o takich objawach, i co może być ich powodem?