komputer do multimediów...

Autor: tosca <fiki100_at_NOSPAMvp.pl>
Data: Tue 08 Jul 2008 - 02:04:10 MET DST

Mam za zadanie naszkicować zarys konfiguracji do multimediów - obróbka
filmów i muzyki.
Będą używane m.in. takie aplikacje: adobe premiere, pinnacle studio, fruity
loops. Gry raczej nie, więc wydaje mi się, że zintegrowana grafika
wystarczy, budżet jednostki centralnej ok 2000. Komputer raczej nie będzie
podkręcany, ma być wydajny i stabilny :)
Zastanawiam się czy wybrać intela czy amd.
Wymyśliłem narazie tak:
1) AMD: płyta Gigabyte GA-MA78GM-S2H z procesorem AMD Phenom Quad Core 9750
2.4 GHz
2) Intel: płyta Asus P5E-VM SE (Intel G35) z procesorem Core2 Quad Q6600
2.40 GHz
wg cennika w znaku różnica w cenie tych konfiguracji praktycznie żadna
(38zł)

reszta bebechów to:
DDR2 2x2048MB PC-800 Kingston (KVR800D2N5K2/4G) CL 5
Samsung SpinPoint F1 640 GB
Pioneer DVD+/-RW DVR-115D
jakiś SB X-Fi do wyboru później
zasilacz chieftec lub bequiet 350~400W (myślę, że wystarczy przy
zintegrowanej grafice)

co o tym sądzicie? co lepiej brać w tym przypadku: wariant amd czy intel?