Re: Jaki monitor 19" ?

Autor: Przemek Piorkowski <przemekpiorkowski_at_gmail.com>
Data: Mon 07 Jul 2008 - 19:49:47 MET DST

On 7 Lip, 19:37, Zbylut <Zby...@NoWhere.zzz> wrote:
> Macie jakieś argumenty przeciw
> panoramom?

Tak ogólnie - nie, wedle potrzeb - tradycyjne 4:3 albo panoramiczne
16:9 (mniej więcej tyle) - oba mają zalety i wady zarazem. Z tym, że
panoramiczne mają kilka procent mniejszą powierzchnię od analogicznych
4:3.
Mam panoramiczną 22-tkę i do redakcji tekstów mnie odpowiada bo
mieszczą się obok siebie 2 kartki A4. Do edycji audio i video także
świetna, bo bardziej potrzebuję wówczas miejsca wszerz niż wzwyż. Do
filmów w formacie kinowycm - także lepszy niż tradycyjny.

No ale mam też znajomych, którzy korzystają głownie z Internetu i wolą
mieć więcej przestrzeni w pionie niż w poziomie - mają monitory 4:3 z
pivotem obrócone w pionie.

Osobiście uważam, że panorama sprawdza się od rozmiaru 20 cali,
mniejsze jakieś takie nieporęczne są.

P.