Polećcie zasilacz

Autor: Kazimierz <gd_at_filtrantyspamowy.rzeszow.mm.pl>
Data: Mon 07 Jul 2008 - 12:52:20 MET DST

Witajcie!

Znajomy chce kupić sobie zasilacz do następującej konfiguracji, którą
dopiero planuje skompletować:

- płyta główna: Asus Extreme
- procesor: Intel Core 2 3GHz
- RAM: 2x1GB
- karta graficzna: NVIDIA GeForce 9600 GT
- HDD: 3 szt.
- CD RW
- DVD RW

Liczyłem to jakimś programem ale wyszło, że 350W wystarczy a wiem, że to
za mało, bo do samej grafiki zalecany jest zasilacz min. 450W. W jednej
z firm komputerowych polecono mi zasilacz w przedziale 400 - 450W, co
też wydaje mi się trochę małą wartością. Jak myślicie?

Przy okazji: polećcie jakiś cichy, dobry zasilacz 350W.

I czy to prawda, że zastosowanie nowego zasilacza do 4 - 5 letniego
komputera może uszkodzić elektronikę płyty głównej? (rzekomo przez
pogarszanie się parametrów elementów elektronicznych i ich zmniejszającą
się wytrzymałość elektryczną, np. nawet na niewielkie przepięcia).

Dzięki za pomoc,
Kazimierz