Q6600 czy E8400 i jaka płyta do tego?

Autor: Michał <sdfsdf_at_wp.pl>
Data: Tue 01 Jul 2008 - 18:13:59 MET DST

Witam
Mam dylemat. Który procesor wybrać? W podobnej cenie jest Q6600 i E8400. Oba
chce podkręcić. Q6600 na 3.6GHz a E8400 na 4GHz. Zastosowanie do pracy
(programowanie nie grafika) i oczywiście gry. Teoretycznie do gier wszyscy
polecają 2 rdzenie maksymalnie podkręcone, ale producenci gier na pewno
zauważyli już że istnieje coś takiego jak czterordzeniowe procesory i na
pewno niedługo będą one też wykorzystywane. Q6600 byłby wówczas prawie dwa
razy szybszy. Co do 3.6GHz sugeruje się komentarzem z "Tygodnika
Komputerowego" :

"Core 2 Quad Q6600 - pierwsze modele "Kentsfieldów" robiły 3300 - 3400 MHz,
obecnie ciężko trafić na sztukę która nie będzie w stanie osiągnąć 3500 -
3600 MHz. My testowaliśmy na 3400 MHz."

Ile w tym prawdy? Gdyby ten procesor osiągnął 3.6GHz to ładnie spasował by
się z pamięciami 800. No chyba że się mylę. Co Wy na to?

Druga sprawa jaką płytę dobrać? Brałem pod uwagę jedynie z czipsetem P35
niewiem czy słusznie.
Zależy mi na:
- musi mieć możliwość podkręcenie powyższych procesorów do założonych
prędkości,
- RAID to podstawa,
- dobry dzwięk ALC889a byłby idealny. Jakoś ostatnio zraziłem się do
Creativa.
- nie sądzę bym bawił się w CF lub SLI dlatego lepiej by tego nie było,
kupuje zresztą zasilacz 450W a to ledwie na pojedynczą kartę wystarczy,
- LPT, RS232 przydało by się, najlepiej na osobnym śledziu,
- esata z wyprowadzonym zasilaniem (niekoniecznie),
- kondensatory o podwyższonej trwałości,
- więcej grzechów nie pamiętam.

Cena do 300zł w normalnym sklepie (czytaj komputronik-15%).
Jest coś takiego godnego polecenia? Co myślicie o
GIGABYTE GA-EP35C-DS3R IP35

Martwią mnie tylko wykresy cachemema podobnej płyty GIGABYTA:
Punkt 10.
http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=2521-20

Co Wy polecacie do tych procesorów, bo już głupi jestem.

Pozdrawiam