Re: BSoD-y w nowym v5505 (i auto reset)

Autor: Arczi <i.h_at_te.spam>
Data: Mon 30 Jun 2008 - 17:08:32 MET DST

On 2008-06-30 13:53 Sławek Maculewicz wrote:
> W ogóle to dziwne: na jednych stronach widzę, że Esprimo V5505 ma audio
> Realtek ALC268, na innych zaś stoi jak byk Conexant CX20549.
> Tak czy siak pobrałbym sterowniki ze strony producenta chipsetu, a nie F-S
> i spróbował.

Pomijając takie oczywistości jak różne dyski, napędy optyczne czy RAM,
V5505 są również z różnymi procesorami oraz peryferiami (m.in. z modemem
lub bez). Jak widać - chyba również z różnymi układami audio. Sam mam
Conexanta CX20549, a Conexant coś nie chce dzielić się własnymi
driverami na swojej stronie.

Na razie sterowniki poczekają - liczę na to, że diagnoza postawiona
przez "MS Debugging Tools" na podstawie analizy zrzutu pamięci jest
właściwa. To jednak też poczeka - jak wspomniałem, wyjechałem już na
jakiś czas, a komputer został w domu.

[OT mode on]

Nie kumam tych firewalli. Totalnie. Lata temu próbowałem przeróżnych
- Kerio 3.xx (4.xx ?),
- Sygate Personal Firewall,
- ZoneAlarm,
- coś-tam-jeszcze...

Z KAŻDYM były jakieś hocki-klocki. Zone Alarm odcinał mi sieć co drugie
włączenie systemu - nie pomagało na to nawet zabicie procesu. Sygate
blokował standardowy port protokołu POP3 - nawet żadnego prompta nie
wyrzucał... nie działało i już (nawet po zaznaczeniu Allow all).
Podobnie blokował jakiś komunikator. Jeszcze inny czasem wywalał pytanie
czy blokować dany program, czy przepuścić, ale w tym czasie PRZEPUSZCZAŁ
ten ruch, o który pytał... Blokował dopiero po kliknięciu na ~"NIE".
Jedyny, który miał fajny interfejs, pozwalał monitorować co się dzieje,
dobrze działał i był darmowy, to wspomniany KPF 2.1.5. Jak widać - teraz
on poszedł do piachu. :>

--
Pozdrawiam
Arczi