Re: Z cyklu - jaki skaner

Autor: ToMasz <twitek4_at_no_spam.gazeta.pl>
Data: Mon 30 Jun 2008 - 00:20:30 MET DST

MC pisze:
> Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Nic dziwnego, żaden skaner za 300 zł nie poradzi sobie ze slajdami i
> negatywami. To musi być skanerowa ekstraklasa. Przy sumie dwa razy
> wyższej już można coś wybrać.

> Piszesz bzdury z wielką pewnością siebie, ale to nie zmienia faktu, że
> to są bzdury.
napisz dlaczego. mam jeden skaner ccd i fajnie skanuje, co szczególnie
widac na nieprzylegających (idelanie) kartakch.
w pracy mam drugi - CIS i pogieta faktura po zeskanowaniu daje czarne
linie w zgieciach. jak bys jej nie prostował i prasował - skaner niczego
nie wybaczy. Juz nawet nie wspominam o zszywce w kartce - czarna plama
wiekosci znaczka pocztowego!

> Nic podobnego, czas preskanu nie ma nic wspólnego ani z jakością ani z
> szybkością skanowania właściwego ani z żadnym innym parametrem. Często
> szybkość preskanu jest zwyczajnie do ustawienia w sterowniku.
ja nie umiem, i 95% pań z gdańska też nie potrafi tego zmienic. Znowu
odwołuje sie do praktyki. jak masz zrobic 100 skanów po 30 sekund każdy,
ale przed każdym skanem musisz zrobic preskan tylko poto, zeby wiedziec
jaki obszar sknaujesz, mozesz dodac 100x5 sekund, 100x7 sekund(te lepsze
skanery po 300zł) lub 100x30 sekund.... - bo skaner nawet nie potrafi
przyśpieszyc ruchu "głowicy" skanujacej.
Ale co do meritum masz racje, szybkosc nie stanowi o jakosci.

ToMasz