Płyta MSI KT3 Ultra-ARU - używał ktoś? Problem z USB 2.0

Autor: bahbah <bahbah_at_o2.pl_>
Data: Mon 30 Jun 2008 - 00:09:15 MET DST

Witam

 Pytam tutaj, bo być może to problem sprzętowy.
 WIN XP HOME SP2, płyta MSI KT3 Ultra-ARU, chipset VIA Apollo KT333 i
VT8233A(podpięte tylko HDD,DVDRW) - ma już parę lat. Ma ona 2xUSB 1.1
wbudowane i 2xUSB 1.1 na śledźu na którym są jeszcze takie kontrolne
diody. Oryginalnie z płytą zapakowany był śledź z 4x USB 2.0.
Podłączyłem go zgodnie z instrukcją w odpowiednie miejsca na płycie(na
100% dobrze). Zainstalowane sterowniki do płyty ze strony producenta.
 W mendżerze urządzeń widnieją takie wpisy dotyczące usb:
otwarty kontroler hosta PCI do USB NEC,
uniwersalny kontroler hosta USB VIA Rev 5 lub nowszy,
rozszerzony kontroler hosta PCI do USB NEC (B1)
(wszystko wydaje się być w porządku; karta sieciowa jest wyłączona w
menadżerze, ale to chyba bez znaczenia) Z tego co wiem to ten
rozszerzony to właśnie to USB 2.0.
 Nie działa: znaczy, wkładam pendrive i - BSOD - trzeba restartować;
podpięta drukarka coś potrafiła wydrukować, ale po chwili zgłosiła błąd i
koniec.

BSOD mówił m.w. : BAD_POOL_HEADER, czy jakiś nowy sprzęt lub program
zainstalowano, i żeby zainstalować sterowniki, i coś jeszcze - że może
trzeba wyłączyć jakiś cache w BIOS; a dalej STOP:0x00000019...
Rozpoczynanie zrzucania pamięci fizycznej

Czytałem ,że może potrzeba sterowników do USB 2.0, ale nie wiem
jakich. Znalazłem jakieś VIA, ale nie do tego chipsetu. Może ktoś wie
jakie? I czy to wina sterowników, a może sprzętu?

Próbowałem rożnych rzeczy: standardowych ustawień BIOSU, usuwania tych
wszystkich kontrolerów usb, wyłączania wszystkich oprócz felernego.
Sam nie wiem...może ktoś miał do czynienia z taką płytą i będzie mógł
pomóc.