Intel Pentium 4 3 GHz i bardzo głośny boxowy wentylator

Autor: wojtek <wojpap_at_NOSPAMpoczta.onet.pl>
Data: Sun 29 Jun 2008 - 12:09:19 MET DST

Witam wszystkich,

Od jakiegoś czasu mam procesor jak w temacie (dokładna specyfikacja tutaj
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL94Y#). Procesor działa
na płycie Gigabyte 945PL-S3, ale nie sądzę żeby w tym przypadku chodziło o
płytę. Problem polega na tym, że procesor bardzo się grzeje, co powoduje, że
wentyaltor zaczyna wyć jak oszalały. Zaraz po włączeniu komputera procesor
ma temperatur ok 56-57 stopni C. Od razu zaznaczę, że temperaturę tą udało
mi się obniżyć z 58-59 stopni C poprzez zastosowanie pasty artic Cooling
MX-2. Nie zmienia to faktu, że jak komputer trochę popracuje i przy
otwartych kilku oknach Firefoxa procesor się grzeje do ponad 60 stopni C, a
wentylator chuczy, że nie da się wytrzymać przy komputerze. Ponieważ
zmieniłem pastę i trochę pomogło, zastanawiam się czy nie zmienić wentylator
albo nie dołożyć drugiego. Chciałem zapytać czy ktoś może mi polecić któreś
rozwiązanie na podstawie własnych doświadczeń włącznie z konkretnym
sprzętem.

Z góry dzięki za pomoc,
Wojtek