Jakosc odtwarzania na 8800GT (GB)

Autor: <probe3ster_at_gmail.com>
Data: Thu 26 Jun 2008 - 14:22:13 MET DST

Witam

Mam taka sytuacje ze zepsula mi sie karta graficzna Geforce 7 Galaxy
7900gs 600/1600 wiec zakupilem Geforce 8 Gigabyte 8800gt 700/1500.
Uzywalem obydwoch kart do ogladania filmow na telewizorze przez kabel
dvi > hdmi. I oto co zauwazylem na 8800gt jakosc wszystkich plikow
video jest wedlug mnie zdecydowanie gorsza od tje jaka byla na 7900.
Nie ma tez funkcji "Fullscreen Video Mirroring" w driverach podobno
celowo usunela ja Nvidie z powodu jakis zabezpieczen i Microsoftu (co
ciekawe ATI nie usunela tej opcji). Ale to nie jest clue tego
wszystkiego bo na zwyklym monitorze tez jest to widoczne.
Pytanie jest takie czy ktos takze zauwazyl (lub ma pomysl z jakiejgo
powodu) to odtwarzanie plikow video, wszystko jedno jakich: DVD,
zwyklych AVI czy HDTV daje zdecydowanie gorszy obraz niz na starszej
karcie 7900. Obraz zwlaszcza przy ujeciach nieco oddalonych staje sie
pixelowaty, np. pixelowate twarze w teledysku w jakosci dvd, kwadraty
pixelowate (jesli wiecie o czym mowie ;) ) itd.
Ja doskolane to zauwazam nie tylko gdy puszczam te same pliki jak
wczesniej na 7900. Testuje to na bardzo wielu playerach. Na plus w
stosunku do tamtej karty jest tylko to ze HDTV na 8800 jest odtwarzane
plynniej ale jakosc obrazu jest gorsza nawet w HDTV.
Dziwi mnie to bardzo bo nie tego sie spodziewalem od karty tak
reklamowanej i zachwalanej jak 8800gt. Dla mnie ta funkcja jest wazna
bo chce ogladac filmy i pliki video bezposrednio z kompa na
telewizorze.

Co do gier na tej karcie to jeszcze nie testowalem.