Re: AHCI czy warto ?

Autor: Tomek GÅ‚owacki <t_gl.wywalto_at_spamnie_o2.pl.invalid>
Data: Mon 23 Jun 2008 - 13:37:21 MET DST

* pisze:

> Ja po zainstalowaniu sterownikow Intela (bo XP nie obsluguje AHCI) odradzam
> - po jakims czasie zauwazylem znaczny spadek wydajnosci dysku (zamiast
> czytac 60MB/s czytal 10MB/s). IMO jesli AHCI to tylko jesli system go
> natywnie obsluguje.

A ja, dla odmiany, potwierdzę to spostrzeżenie. W Benchmarkach ok, ale
cała reszta (głównie operacje na dużych plikach, jednoczesny odczyt z
różnych miejsc na dysku, jednoczesny zapis) po prostu tragedia, wszystko
stało w miejscu i "mieliło". Chipset to ICH8R.
SMART nie działa (ani w trybie AHCI, ani w RAID) - to tak dodając. W
trybie IDE było względnie ok.

Co ciekawe - po dołożeniu dwóch dysków, zmianie trybu kontrolera w BIOS
na tryb RAID, oraz aktualizacji sterów na RAIDowe - problem ustąpił. Co
więcej, dysk o którym mowa (ten zamulający) nie był i nie jest w RAID.
Dołożone zostały dwa niezależne dyski i na nich stworzona macierz.

Pozdrawiam
Tomek