Re: macierze RAID 0, a wskazania HD Tune

Autor: uC <bla.bla_at_uc.uc>
Data: Sun 22 Jun 2008 - 11:04:15 MET DST

"Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> wrote in message
news:b4234638-851c-49b4-a6a9-a1c3694bffb7@y21g2000hsf.googlegroups.com...
W związku z tym, że od niedawna używam macierzy dyskowych (RAID 0),
mam 2 naiwne pytanka:

(...)

- HD Tune bardzo dziwnie się zachowuje przy badaniu takich dysków;
czasem pokazuje mi bardzo dobre, stabilne transfery rzędu 200 MB/s, a
czasem - wyświetla bardzo ostre "zęby piły" o rozpiętości od niemal 0
MB/s (sic !!!) do właśnie owych 200, ze średnim transferem zaledwie
kilkanaście MB/s!

Przy czym generalnie, zachowanie systemu nie zmienia się...

Od razu zaznaczę, że mam najnowszą wersję 2.55 (starsza 2.52
pokazywała z kolei stabilne, ale ogólnie sporo niższe transfery)...

proponuje zebys sprobowal "h2benchw", jest to jeden z najstabilniejszych i
najdokladniejszych benchmarkow do testowania dyskow, zwlaszcza w Raid (gdzie
wiele innych zafalszowuje wyniki). jezeli nie odpycha Cie tryb wsadowy to
sprobuj, bedziesz mial pewnosc co do rezultatow
pzdr.,
uC
www.ultracode.eu