Re: AHCI czy warto ?

Autor: jack <shineme_bez_tego_at_gazeta.pl>
Data: Sun 22 Jun 2008 - 08:39:03 MET DST

Dnia Sat, 21 Jun 2008 11:10:28 +0200, * napisał(a):

> Ja po zainstalowaniu sterownikow Intela (bo XP nie obsluguje AHCI) odradzam
> - po jakims czasie zauwazylem znaczny spadek wydajnosci dysku (zamiast
> czytac 60MB/s czytal 10MB/s). IMO jesli AHCI to tylko jesli system go
> natywnie obsluguje.

Tez mam intela i robiłem testy - róznicy w programach do sprawdzania
odczytu prawie nie ma - nie widze też "naocznej" róznicy na plus czy minus.
Nie moge znaleźć dokładnej specyfikacji ale AHCI jest potrzebne zdaje się
do fukcji NCQ dysku - nie wiem czy bez tego zadziała. W każdym razie na
dobrej płycie głównej NIE MA ŻADNYCH problemów z AHCI - mam taki system juz
naprawde długi czas i zero kłopotów z ahci.