Re: Dyski SSD

Autor: Tomasz Finke <tom_at_ict.pwr.wroc.pl>
Data: Wed 18 Jun 2008 - 16:23:35 MET DST

Tomasz Chmielewski pisze:

> Karty CF 32 GB mozna kupic w okolicach 115 euro (np. firmy Transcend:
> odczyt: 45 MB/s, zapis: 21,5 MB/s, czyli parametry niewiele gorsze od
> dyskow SSD). Do tego przejsciowka PATA-CF, i wychodzi 2-3x taniej niz
> dysk SSD.

He he, też mi się tak wydawało. Kupiłem w lutym kartę flash 16GB
Transcenda typu ExpressCard, żeby poeksperymentować na niej z VMware.
Przegranie z dysku notebooka maszyny wirtualnej _na pustą kartę_ poszło
błyskawicznie, prędkość zapisu była rzędu 6-7 MB/s. Niestety okazało
się, że kasowanie raz zapisanych komórek jest wolniejsze od zapisu
o jakieś 2 rzędy wielkości. Windows XP uruchomione z tej karty pod
VMware bootowało się dobre 10 minut, potem z pół godziny zajęło mi
dotarcie do okna, w którym wyłącza się swapa, ale i tak nie dało się
z tego korzystać w praktyce. Od tej pory używam tej karty tylko
do backupów.

T.