sata, nf7s, bootowanie

Autor: wywalto <ter_haar(wywalto)_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 17 Jun 2008 - 10:28:39 MET DST

Witam
Dyski sata to dla mnie nowość, więc pytanie:
mam płytę nf7s i dysk sata segate.
Chce, żeby system uruchamiał sie z tego dysku. A biosie włączam kontroler sata, ustawiam bootowanie
z dysku sata - i nic. Przy starcie pisze, że nie wykryto systemu.
Jeżeli dodatkowo ustawi się opcję SATA RAID ROM na enabled, to problem znika, system sie uruchamia z
tego dysku.

Może mi ktos powiedzieć dlaczego tak jest, i do czego ogolnie jest to SATA RAID ROM?
Aha, system to linuks, i nie zamierzam robić raida.

pozdrawiam
Jacek.