Karta pom-ster na ISA - problem

Autor: fred__ <fred___at_.WYTNIJSPAM.op.pl>
Data: Sat 14 Jun 2008 - 00:07:30 MET DST

Witam,
Doradzona mi, by zapytać na tej grupie o taka sprawe:

Mam taką sytuacje: Do komputera podpieta jest karta
pomiarowo-sterujaca na ISA. Zestaw byl kupiony jako komplet za 'grube'
pieniadze. Plyta jest na Vii kt133 z Celeronem 900MHz. NIestety
niedawno zaczela sie ona sypac. Chcialem wgrac nowy bios, ale nie dalo
rady... Na innej plycie, tez z ISA i tez na kt133 z Tualatinem 1,2GHz,
karta pomiarowa jako tako dziala, jednakze ma ograniczona
funkcjonalnosc, tj. czyta dane, jednakże nie steruje urzadzeniem.
Przerabialem wszelkie kombinacje w biosie, co do przydzielania IRQ i
DMA oraz wylaczenia peryferiow, jednak nic to nie dalo. Wiem (z
instrukcji producenta), ze karta dziala na IRQ5 i jakims konkretnym
zakresie pamieci (nie pamietam teraz na jakim). Karta zbiera dane jak
i steruje poprzez swoje wlasne złacza. Oprogramowanie jest w DOS-ie.

Czy mozliwe jest, ze producent tej karty skladajac caly zestaw
komputerowy cos "nabroil" w Biosie plyty gl., ze ona poprawnie z nia
wspolpracuje i tylko z nia? A jak tak, to czy mozna to jakos wyciagnac
z tego biosa i zastosowac w innej plycie?
A moze rozne plyty glowne inaczej przypisuja przerwania do urzadzen? I
nalezaloby znalezc identyczna pl. glowna. A może to karta ster-pom ma
zapisane by wspolpracowac tylko z takim modelem pl. glownej a nie
innym...?
Co o tym sadzicie?
Pozdrawiam
Fred