Re: Co oznacza blad S.M.A.R.T.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 13 Jun 2008 - 21:07:07 MET DST

"Marcin Kocur" g2tnel$1l16$1@news2.ipartners.pl

> Niczego nie wnosisz do wątku, ale znowu robisz wycieczki osobiste. EOT z mojej strony.

Wniosłem cały wykład o nadmiarowych sektorach i wielopoziomowości
tego rozwiązania. Nawet zahaczyłem o SSD. :)

Ale dla tego audytorium nie warto nic produkować,
jako że wolicie (Panowie) żyć złudzeniami. :)

Jedynie dam Ci do myślenia: tyle samo sektorów nadmiarowych jest
w HDD o pojemności 1 GB i tyle samo w HDD o pojemności 1 TB?

Nawet zamierzałem napisać słów kilka o tym, gdzie fizycznie takie
nadmiarówki bywają lokowane -- w których konkretnie miejscach dysków. :)

-=-

Ciebie poznałem bardzo dawno i od samego początku pokazywałem ci,
że nie masz zielonego pojęcia o ty, co piszesz. :) Chodziło między
innymi o jump w bootsektorze fatalnej partycji. :) (twierdziłeś, że
czegoś takiego w partycji nie ma, a bez czegoś takiego po prostu nie
ma partycji; niby można obejść się bez tego jumpa, ale raczej się
nie obchodzi) To trochę tak, jakbyś twierdził, że w samochodzie nie
ma siedzeń, bo i po co miałyby być, skoro samochód służy nie do
siedzenia, ale do jeżdżenia. ;)

Kawecki o NTFS też nie ma pojęcia. (więc się nie martw, bo wiedzą
swą dorównujesz do mistrzów najwyższych M$ lotów) ;)

Skoro przy osobistych wycieczkach -- Niemirowski (jak się okazało przy
transakcyjnościach) też nie ma pojęcia o budowie i funkcjonowaniu partycji. :)
A wspomnianą tu transakcyjność można porównać do tego, co robię z archiwum
pl.rec.ascii-art 18 dnia miesiąca od trzech lat: pakuję na serwer nowy
plik, sprawdzam, czy wpakowałem dobrze (bezbłędnie) i jeśli jestem pewien
tego, że wrzuciłem tam bezbłędnie nowy plik, stary kasuję, a nowemu nadaję
nazwę starego; jeśli zaś okaże się, że gdzieś po drodze (zapisywania)
popełniłem jakiś błąd, kasuję nowy plik i stary pozostaje nietknięty.
Stary i nowy oczywiście zawiera archiwum grupy. :) I można taki plik
zobaczyć pod adresem http://leszekc.w.tkb.pl/smieci/pl.rec.ascii-art.ace
z tym że ten adres powinien już nie istnieć od miesiąca. :) Journaling
jest zapisem/dziennikiem operacji/transakcji, dzięki któremu wiadomo,
którą transakcję należy wycofać. Niemirowskiemu ktoś (znający temat)
sprawę tę tłumaczył, ale że Niemirowski pojęcia o tym nie miał, więc
zrozumiał tłumaczenie niepoprawnie i wyszło na to, że transakcyjność
to inaczej wielodostęp. ;) I chyba nawet wiem, kto mu tłumaczył. :)

-==-

Aby było jasne -- przechowuję na dyskach wszystkie m@ile, jaki słałem
i odbierałem w swym życiu. :) (poza spamem oczywiście, i to twardym
spamem -- miękki spam też archiwizuję)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'