Re: Najszybszy CPU do PC

Autor: Latet <latet_at_spam.pl>
Data: Fri 13 Jun 2008 - 10:33:24 MET DST

> ja bym napisal:
> "zle chlodzony komputer jest bardzo niestabilny"
> Nie ma znaczenia czy jest podkrecony procesor czy nie, moga pamieci sypac
> bledami, moze sie mostek przegrzewac

Przetaktowanie samo z siebie, zwłaszcza ze zbyt niskiem napięciem,
częściej bywa powodem niestabilności, niezależnie od temperatury.
Oczywiście nie neguję oczywistego faktu, że znaczne przegrzanie może
powodować niestabilnośc nawet bez przetaktowania.

Dla własnych potrzeb potwierdziłem to w wielu testach.
Np. mój E8200 bez podkręcania osiąga przy pełnym obciążeniu,
w upał i po celowym zmniejszeniu obrotów wentylatorów WYŻSZĄ temp.
niż gdy go podkręciłem do 3.3 GHz i dmuchałem intensywnie
przy 19C w pokoju. A jednak niepodkręcony, ale bardziej ogrzany
pracuje idealnie stabilnie, natomiast wtedy podkręcony się lekko sypał w
PRIME95.

latet