Re: Najszybszy CPU do PC

Autor: uC <bla.bla_at_uc.uc>
Data: Thu 12 Jun 2008 - 22:31:00 MET DST

"perszing" <marcin-kowalik@wp.pl.pl> wrote in message
news:g2p41c$iga$1@news.onet.pl...

> Do obliczen zmiennoprzecinkowych najlepsze ponoc sa AMD. Tak przynajmniej
> twierdzi znajomy, ktory cos tam liczy.

to bardzo duze uproszczenie, za czasow PIII i "zwyklego" Athlona
rzeczywiscie AMD mialo bardzo wydajna jednostke zmiennoprzecinowa, obecnie
jest odwrotnie, same obliczenia arytmetyczne szybciej jest w stanie wykonac
procesor Intela (uogoloniajac), natomiast jezeli obliczen tych jest malo w
stosunku do ilosci danych na ktorych one maja miejsce, to zdecydowanie
przoduje AMD poniewaz ma wieksza przepustowosc magistrali pamieci (jak na
razie)
generalnie, trudno jest wyrokowac nie znajac dokladnie problemu numerycznego
pzdr.,
uC
www.ultracode.eu