Re: Błędne zapisy nagrywarki

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 12 Jun 2008 - 13:52:01 MET DST

"maciek" g2mqog$pf9$1@news.onet.pl

> Od dłuższego czasu moja nagrywarka DVD+RW/-RW często wypala źle płyty.
> Model to SONY DVD RW DRU-800A (przepisałem z menedżera urządzeń). Błędy
> robi prawie zawsze przy prędkości 48x dla DVD-R, rzadziej przy 24x,

To bardzo duże szybkości... W pierwszym dziesięcioleciu XXI wieku nie
było jeszcze takich nagrywarek na Ziemi, więc przywiozłeś ją z przyszłości,
czy z innego świata? :) IMO to ostatnie, bo ludzie raczej nie będą produkowali
szybszych nagrywarek DVD. Raczej rozwiną inne technologie.

> prawie w ogóle przy 8x, nigdy przy CD-R(W).

Bo CDRW nagrywa się wolniej niż CDR.

> Przeszukując różne grupy i fora przeczytałem, że powodem mogą być
> błędy pamięci, więc przetestowałem pamięć memtestem i przez 12 godzin
> żadnych błędów nie znalazł - to odpada. Inną rzeczą jest to, czy nie
> mam za słabego zasilacza. Mam 250W, do którego przyłączone są oprócz
> podstawowych podzespołów (procesor AMD Athlon 2000+ + płyta + 2 pamięci
> (512+128)) dwa dyski twarde 7200 rpm i ta nagrywarka. Co może powodować
> takie błędy?

Cieki wodne i promieniowanie geopatyczne. Jest to pewne prawie
na 103% (102,7%) -- jeśli oczywiście piszesz prawdę. ;)

> Jak najłatwiej to mogę sprawdzić? Z góry dzięki za odpowiedź.

U wróżki lub różdżkarski. :)

-=-

Czy uważasz, że zasilacz nadaje się do szybkości 8x, a już przy większej
sobie nie radzi? Przy CDRW/DVDRW trzeba dostarczyć więcej energii do
lasera niż przy nagrywaniu CDR/DVDR. (a CDRW nagrywasz bez bólu)

Te wahania (związane z różnymi szybkościami nagrywania) pobieranej
mocy są znikome (żadne) w zestawieniu z wahaniami ogólnymi -- termicznymi
czy zapotrzebowania innych część/komponentów (HDD kręci się tak samo szybko,
bez względu na to, jak szybko pobierasz zeń dane -- na przykład potrzebne do
nagrywania) komputera, tak więc odpuść sobie szukanie dziury w całym [zasilaczu]. :)

A szukanie problemów w RAMce jest jeszcze bardziej zdumiewające.
Przy małych szybkościach nagrywania RAMka jest sprawna, a później
(przy dużych) już nie? :)

-=-

Wina leży po stronie nagrywarki lub płyt. Jeśli na różnych płytach tak masz,
że zwiększenie szybkości produkuje błędy, to prawie na pewno winna jest nagrywarka.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'