Re: Karta WiFi rozwala komputer

Autor: JP <MrRoger[WYTNIJ-TO>
Data: Wed 11 Jun 2008 - 18:22:23 MET DST

> Mam zainstalowanego WinXP Pro SP2 PL i dziala dobrze poki nie
> wlacze k. radiowej SMC WPCI-G - po wlaczeniu (roznie, raz od razu
> innym razem po godzinie lub trzech) wywala blue screen'a z bledem
> sterownika RTL8531 (o ile sie nie myle) na sterownikach
> Windowsowych oraz tych z dolaczonego CD. Wskoczylem na strone
> producenta i pobralem sterowniki dla mojego sprzetu (numer
> seryjny, wersja EU) na sterownikach od nich w ogole nie widzi
> karty radiowej. Pobralem inne dla innego (a raczej innych) modeli
> - na jadenych dzialalo, na innych nie, ale co bym nie robil za
> [...]

Problem rozwiazany - napisze co zrobilem i co go powodowalo.
Zmienilem kilka miesiecy temu wiatrak na CPU, jako ze BIOS nie potrafil sobie z
nim poradzic (nie wykrywal go poprawnie) wiec wylaczylem w BIOS'ie funkcje
sterowania CPUFAN, oraz otwarcia/zamkniecia obudowy - wszystko smigalo dobrze
na tym wiatraku razem z karta WiFi - dlaczego od pewnego czasu zaczely sie
zgrzyty? Tego sie pewnie nigdy nie dowiem.

Co ciekawe, zataszczylem cala skrzynie do sklepu by dobrac jakis wiatraczek (by
znow nie bylo problemow z jego wykrywaniem w BIOS) i kiszka - zaden z
przymiazanych przezemnie nie dzialal w mojej plycie glownej (nowe jak i stare z
uzywanych komputerow) po calodniowych chodzeniu od sklepu do sklepu ktos w
koncu dal mi telefon do czlowieka ktory zbiera "zlom komputerowy" kupilem
dzialajacy (choc troszke halasujacy) wiartak i o dziwko komputer od tego momentu
nie zawiesil sie jeszcze ani razu...

Teraz pytanie - jaki zwiazek ma wiatrak ze sterownikami od karty WiFi - rozumie,
ze moze sie grysc nowy sprzet ze starym- ale sterowanie i wszelkie instrukcje
dotyczace wiartaka byly wylaczone, wiec BIOS nie mogl z nim kolidowac chyba w
zaden sposob ... Temperatura CPU wzrosla o okolo 7-8*C, ale przynajmniej dziala
komputer - zobaczymy jak dlugo :-)

--
Pozdrawiam
Roger(OS)