FireWire 800, czyli 1394b - PCI, czy PCIe?

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Wed 11 Jun 2008 - 11:17:39 MET DST

Pomóżcie mi szybką radą proszę, bo muszę podjąć szybką decyzję.. .

Aby uzyskać dobre transfery z dyskami zewnętrznemymo FW800, chcę
wyposażyć swój PC (Asus P5W DH, PCI 32bit) w kartę z takimi portami.
Ale są 3 typy:

- PCI 64bit (mam sloty 32bit, ponoć będzie pracował ale wyraźnie
wolniej niż w slocie 64bit)

- PCI 32bit (tu nie ma wątpliwości co do kompatybilności, ale czy nie
będzie conajwyżej tak szybki, jak powyżej? Logika wskazuje, że tak)

- PCI Express (pewnie najszybszy, ale moja płyta jest tak idiotycznie
zaprojektowana, że karta grafikiw głównym slocie PCIex16 zasłania
jedne slot PICex1, a drugi mam już zajęty).

Jako kontroler zatem kupić? Ten 32bitowy (najmniej problemów z
montażem), czy 64bitowy (też zero problemu z montażem, dodatkowo
"rozwojowy", bo moja przyszła płyta może już mieć PCI 64bt - ale
pewnie też FW800 na pokładzie - no i jak z tą wydajnością w stosunku
do natywnego 32bit?)

Opcja PCI Express jest kusząca, ale oznacza konieczność przeniesienia
grafiki do drugiego slotu PCIex16 - a to na tej płycie oznacza spadek
prędkości z 16x na 8x.

Pilnie prosze o radę!